Branding

3 Creatieve Branding Trends voor 2022

Elk jaar zien we nieuwe ontwikkelingen in het bouwen van merken. Hoewel de meeste trends van tijdelijke aard zijn, slagen sommige concepten erin om met de tijd mee te gaan en fundamentele veranderingen teweeg te brengen. Wil jij op de hoogte blijven van de meest interessante ontwikkelingen in de wereld van branding en marketing? Lees dan snel verder en maak kennis met de drie meest creatieve trends van dit moment!

Merkactivisme

Merkactivisme is ongetwijfeld geen vluchtige rage. Sterker nog, het is nog nooit zo belangrijk geweest om te laten zien hoe je je inzet voor de dingen waarin je gelooft. Consumenten willen merken die hun waarden delen, op het gebied van duurzaamheid tot sociale rechtvaardigheid. Merkactivisme stelt het doorvoeren van positieve veranderingen centraal. De manier waarop een merk past bij de waarden, levensstijl en overtuigingssysteem van de consument speelt een essentiële rol bij het aankoopgedrag.  Bij merkactivisme is het van belang dat het merk duidelijk laat zien wat de stappen zijn om een bepaalde impact te genereren. Denk hierbij aan het weerspiegelen van een oprechte en authentieke inzet voor verandering. Kortom, de manier waarop merken bouwen aan hun merkactivisme toont aan hoe ze het voor hebben met de wereld.

Minimalisme

Het minimalisme is gebaseerd op het gebruik van alleen de essentiële elementen. Minimalisme komt ter sprake in zowel het grafische design van de marketinginspanningen als het aankoopgedrag. Met een steeds complexer wordende wereld is er een veel grotere persoonlijke vraag naar de voordelen die minimalisme biedt. Minimalisme biedt namelijk een leven met minder stress, minder afleiding, meer vrijheid en meer tijd. Dit is een trends die nogal tegendraads is met een kapitalistische wereld. Tegelijkertijd biedt het uiteenlopende mogelijkheden voor merken om producten en diensten te koop te stellen die inspelen op praktische en duurzame aankoopredenen.

Authenticiteit

Verscheidene onderzoeken verklaren dat het vertrouwen van klanten de afgelopen jaren een historisch dieptepunt heeft bereikt. Steeds minder consumenten vertrouwen de merken waar ze van kopen. Dit maakt het creëren van een authentiek merkimago van cruciaal belang voor moderne bedrijven. Authenticiteit is helemaal voor millennials een belangrijke aankoopfactor, wat betekent dat merken transparant moeten zijn over de merkpraktijken. Moderne shoppers zijn op zoek naar merken die eerlijk tegen hun zijn en kunnen aantonen waar ze mee bezig zijn achter de schermen. Dit betekent dat merken zich wellicht kwetsbaar moeten opstellen bij het laten zien van de productieprocessen. Op deze manier kunnen consumenten meer te weten komen over wat jouw merk doet en daar een vollediger beeld over krijgen.

Wil je meer te weten komen over het opbouwen van een merkstrategie die meegaat met de tijd?

Kijk dan op onwijsmooiedingen.nl voor meer informatie!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *